MICHELIN X-Ice Snow

​​​​​MICHELIN X-Ice Snow piggfritt vinterdekk gir langvarig sikkerhet og mobilitet i dyp snø og på is med forbedret slapsytelse[2][3][4] og best levetid[5].

  • MICHELIN slitesterkt piggfritt vinterdekk
  • Langvarig dekkytelse på is med utmerket bremsing sammenlignet med konkurrentene[2]
  • Forbedret snøgrep for mobilitet, laget for å vare[3]
  • Forbedret motstand mot slaps og vannplaning på vinterveier[4]
  • Det beste dekket for lang levetid[5]

 

(1) – isytelse laget for å vare vs. forgjengeren – Tester utført av TEST WORLDs produkttjeneste, på Michelins forespørsel i Nord-Finland, mellom oktober 2019 og januar 2020, på dimensjon 205/55 R16 94H XL på VW Golf 7 1.5 TSI. Basert på isbremsetester med ABS (mellom 20 og 5 km/t) og isakselerasjonstester (mellom 5 og 25 km/t), sammenlignet MICHELIN X-Ice Snow versus MICHELIN X-Ice XI3, utført på nytt dekk, på et dekk etter 10 000 km slitasje i reell bruk og på et slitt dekk (slitt ned på maskin) ved 4 mm mønsterdybde.

 

(2) – isbremsing laget for å vare vs. konkurrenter – Tester utført av TEST WORLDs produkttjeneste, på Michelins forespørsel i Nord-Finland, mellom oktober 2019 og januar 2020, på dimensjon 205/55 R16 94H XL på VW Golf 7 1.5 TSI. Basert på isbremsetester med ABS (mellom 20 og 5 km/t) som sammenligner MICHELIN X-Ice Snow (11,3 meter) kontra CONTINENTAL Viking Contact 7 (12,4 meter), NOKIAN Hakkapeliitta R3 (13,3 meter), GOODYEAR UltraGrip Ice 2 (13,3 meter) konkurrenter, utført på slitte dekk (slitt ned på maskin) med 4 mm mønsterdybde.

 

(3) – snøytelse laget for å vare – Tester utført av TEST WORLDs produkttjeneste, på Michelins forespørsel i Nord-Finland, mellom oktober 2019 og januar 2020, på dimensjon 205/55 R16 94H XL på VW Golf 7 1.5 TSI. Basert på snøbremsetester med ABS (mellom 30 og 10 km/t), snøakselerasjonstester (mellom 5 og 30 km/t) og snøhåndteringstester, sammenlignet MICHELIN X-Ice Snow versus MICHELIN X-Ice XI3, utført på et nytt dekk, på et dekk etter 10 000 km slitasje i reell bruk og på et slitt dekk (slitt ned på maskin) med 4 mm mønsterdybde.

 

(4) – vannplaningsmotstand – basert på en intern studie av vannplaning ved langsgående akselerasjon utført på 205/55 R16 94H XL som sammenligner MICHELIN X-Ice Snow versus MICHELIN X-Ice XI3, utført i mars 2019, på VW Golf 7 og vannplaningskurvestudie utført i februar 2019, på AUDI A4.

 

(5) – lang levetid – Tester utført av TEST WORLDs produkttjeneste, på Michelins forespørsel i Nord-Finland, mellom oktober 2019 og januar 2020, på dimensjon 205/55 R16 94H XL på VW Golf 7 1.5 TSI. Med utgangspunkt i slitasjetester basert på gjennomsnittlig reell bruk (D50), og sammenligning av MICHELIN X-Ice Snow (100 %) med konkurrenter CONTINENTAL Viking Contact 7 (71,6 %), NOKIAN Hakkapeliitta R3 (71,2 %) og GOODYEAR UltraGrip Ice 2 (77,5 %).

 

(6) – én vinter til, flere vintre – Basert på en antagelse om at en gjennomsnittlig sluttbruker vil kjøre 12 000 kilometer per vinter, og basert på et slitasjepotensial på 46 000 km på MICHELIN X-Ice Snow (ned til lovlig grense på 3 mm i Norden).

Tilbake til toppen